vluchtelingen

Beste gast, ook uw mening is belangrijk voor ons. Zijn er dingen die je leuk vindt of net niet? Wat kunnen we doen om het forum te verbeteren? Of laat ons gewoon weten dat je hier geweest bent... Het Gastenboek.

Moderators: Moderator Team, Admin Team

vluchtelingen

Berichtdoor fa briers » 13 nov 2010, 10:55

Geachte,

In deze winter staan weer vele duizenden vluchtelingen op straat, ook kinderen en gezinnen met heel jonge kinderen.

Hoe kan het dat in een hoog ontwikkeld land als Belgie er geen noodopvang kan georganiseerd worden? DeCiviele Bescherming kan op een week tijd een kamp opzetten in het buitenland met alles erop en eraan. Maar hier is dit niet mogelijk. Dit is niet het eerste jaar dat dit gebeurt.

U begrijpt dat ik erg ontgoocheld ben en ook verontwaardigd en dat ik afwacht wat de Civiele Bescherming doet .

Hopend op een goede afloop

Frans Briers Ringlaan 63 3630 Maasmechelen tel 089/765395 GSM 0484809492 fa.briers@gmail.com
fa briers

Re: vluchtelingen

Berichtdoor -Tim- » 13 nov 2010, 17:23

Beste,

Dit lijkt mij in eerste instantie geen taak van de Civiele Bescherming, maar bovendien moet je weten dat er wel degelijk iets gelijkaardigs bestaat in ons land: elk jaar in de koudste seizoenen organiseert Defensie in tientallen kazernes noodopvang voor vluchtelingen, onder de vorm van warme (echte) bedden, eten en een kledijgift. Echter, deze initiatieven kennen zeer weinig succes, om één of andere reden willen zeer weinig vluchtelingen er gebruik van maken...

Mvg,
Tim
-Tim-

Re: vluchtelingen

Berichtdoor Freudsap » 14 nov 2010, 20:46

@ Tim

Ik dacht ooit gehoord te hebben dat de ligging er mee te maken heeft

Daklozen/vluchtelingen die op straat leven leven (meestalà in steden
Freudsap
Moderator
Moderator

Keer terug naar Het Gastenboek