Belangrijk voor iedereen!! Medaillon met medische gegevens

Beste gast, ook uw mening is belangrijk voor ons. Zijn er dingen die je leuk vindt of net niet? Wat kunnen we doen om het forum te verbeteren? Of laat ons gewoon weten dat je hier geweest bent... Het Gastenboek.

Moderators: Moderator Team, Admin Team

Belangrijk voor iedereen!! Medaillon met medische gegevens

Berichtdoor tanteloes » 04 dec 2011, 15:34

Hallo,

Als gebruiker van bloedverdunners was ik op zoek naar iets waardoor hulpverleners in noodsituaties onmiddellijk zouden kunnen weten dat ik bloedverdunners neem. Mijn bezorgdheid werd door de meeste dokters geminimaliseerd en vonden dat ik overdreef. Toch is er iemand die mijn bezorgdheid deelde. Zij is opgegroeid in Canada en blijkt dat daar iedereen een kleine medaillon meedraagt met naam, bloedgroep en telefoonnummer op, en eventueel iets belangrijks met betrekking tot zijn gezondheid.
En voila, Medibling is het resultaat. Ga efkes kijken op de website http://www.medibling.com , dan kan je zien waarover het concreet gaat.
Ik zet me voor 500% achter dit project omdat ik er ook echt in geloof. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen dergelijke medaillon dragen, zodanig dat niet alleen de mensen met medische problemen zo eentje dragen en onmiddellijk met de vinger kunnen gewezen worden. (alhoewel ik me dat persoonlijk niet zou aantrekken :lol: ). Ook voor kinderen kan zo een medaillon ideaal zijn, voor wanneer ze verloren lopen in een pretparke of zo.
Op de medaillon kan de persoon ook een code laten graveren, waarmee de hulpverleners kunnen inloggen op een medisch dossier, opgemaakt door de persoon zelf (in overleg met zijn huisarts natuurlijk).
Nu is het echt wel belangrijk dat alle hulpverleningsdiensten weten dat ze efkes moeten kijken of een slachtoffer dergelijke medaillon draagt.

Dus ik zou zeggen: surf eens naar de website van www.medibling.com en maak kennis met de juweeltjes van medibling!

Alvast dank!

Tanteloes
tanteloes

Keer terug naar Het Gastenboek