Vrijwillige brandweerlui eisen zwaailicht

Artikels, publicaties, omzendbrieven,... kortom: alles wat met de hulpdiensten te maken heeft en de moeite is om door te nemen.

Moderator: Admin Team

Re: Vrijwillige brandweerlui eisen zwaailicht

Berichtdoor Tijs » 01 jun 2008, 23:41

[quote="freudsap"]Voor wie iets anders wilt dan de standaard bordjes:

http://www.brandweerwinkel.nl/winkel/en ... t=d33.html ( 6 x 22 cm)

[img]http://www.brandweerwinkel.nl/winkel/contents/media/BordjeBrandweer.JPG[/img][/quote]

Ik heb een bordje die redelijk effectief is, een foto vind u hier :

http://nl.netlog.com/De_pompier/photo/p ... 238#photos
Tijs

Berichtdoor Tijs » 01 jun 2008, 23:47

bertrand schreef:
Dolf schreef:... permanentie op de standplaats ...

Hey, allemaal goed en wel ... voor mij zeker ok .... maar
Dan moeten ze een wettelijk kader voorzien waarbij :
1) De vrijwillige brandweerman beschermd wordt tegen zijn werkgever
2) De werkgever verplicht wordt zijn werknemer bvb 1 week in de maand af te staan
3) een vergoeding voorzien wordt zowel voor werknemer(vrijwillige brandweerman) als werkgever

... en waarschijnlijk vergeet ik hierbij nog een aantal zeer belangrijke zaken.

Hoe dan ook ... zoiets zou geld kosten ... en net daar knelt volgens mij het schoentje :roll:
Veel geleuter over veiligheid van de burger en veiligheid van de brandweermannen ... maar als het geld kost ... yeah right :x

Werkgever, werknemer, vergoedingen om ter plaatse te zijn? Het gaat hier toch om de vrijwilligers ...

Ik ben persoonlijk tegen het hele concept. Er is nu al een probleem dat de bestuurders te gewend geraken aan zwaailichten en sirenes en dat zal door dit niet beteren. Bovendien zie ik geen enkel voordeel. Waarom zou een vrijwillige brandweerman zich kenbaar moeten kunnen maken aan andere weggebruikers? Hij krijgt geen voorrang, mag niet door het rood, niet te snel rijden, ... Kortom, hij is als elke andere auto op de baan met dat verschil dat hij onderweg is naar een brandweerkazerne. Als die persoon te ver woont om op tijd aanwezig te zijn dan moet die maar niet bij de eerste uitruk zitten bvb.

Het voorstel is allemaal leuk voor de hulpverleners zelf maar heeft nadelen, geen voordelen als je het objectief bekijkt. I zou ook wel een zwaailicht op mijn auto willen hebben staan, maar komaan waar zijn we mee bezig als we dat al gaan toelaten!

En sinds wanneer is prioritair rijden veilig? :p

Beste, na het lezen van uw posting kan ik maar 1 ding zeggen:
ik hoop dat het [u]nooit of te nooit [u]brand bij u, met of zonder mensen erin vast, want [u]dan ben jij de eerste om kritiek te geven op de hulpdiensten die 'te laat' zouden zijn ...[u]
Tijs

Berichtdoor bertrand » 02 jun 2008, 00:29

Guess again.

Ons huis begon eens te overstromen en het duurde meer dan 10 min eer de brandweer ter plaatse was en ik heb nooit gedacht van die zijn hier te laat ofzo, ook al was de kazerne maar vier straten verder. :p

Ik ga er altijd vanuit dat die mannen doen wat ze kunnen en hun veiligheid is belangrijker dan mijn situatie.
bertrand

Berichtdoor spuitgast » 03 jun 2008, 21:30

het is altijd een probleem, zal het ook blijven. misschien een voorstel aan de dames en heren in Brussel, laat alle brandweermannen en vrouwen een brommer kopen en deze volledig aftrekbaar maken van de belastingen. dat zijn dan weer wat auto's minder die in de file staan. Een ander voorstel: laat alle opgeroepen brandweermannen/vrouwen met de fiets naar de kazerne rijden dat is nog beter voor onze conditie
spuitgast

Berichtdoor low radiation » 06 jun 2008, 21:55

Aftrek van brommer-moto, is dat niet reeds zo voor politiemensen?

Low radiation.
low radiation

Berichtdoor low radiation » 06 jun 2008, 22:00

Hierbij een recept voor meer wederzijds respekt.

RECEPT DAT IEDEREEN EENS ZOU MOETEN UITPROBEREN!

-neem een liter wijsheid van alle volkeren op deze aarde,
-meng het met respect voor alles wat leeft,
-smelt een klontje verdraagzaamheid,
-snipper een handjevol wederzijds respect,
-laat alles een uur met liefde sudderen,
-besprenkel het met hoop
en verdeel het met zorg over heel deze planeet!!!!!

Low Radiation.
low radiation

Berichtdoor Thunder » 07 jun 2008, 10:09

bertrand schreef:Guess again.

Ons huis begon eens te overstromen en het duurde meer dan 10 min eer de brandweer ter plaatse was en ik heb nooit gedacht van die zijn hier te laat ofzo, ook al was de kazerne maar vier straten verder. :p

Ik ga er altijd vanuit dat die mannen doen wat ze kunnen en hun veiligheid is belangrijker dan mijn situatie.

Idd, je verongelukken om waterschade te voorkomen zou erg zijn.
Thunder

Berichtdoor Robocop » 12 jun 2008, 16:07

low radiation schreef:Aftrek van brommer-moto, is dat niet reeds zo voor politiemensen?

Low radiation.

Iedereen kan een motorfiets aftrekken van zijn belastingen!
Robocop

Berichtdoor Giejens » 10 okt 2010, 20:14

Wat vinden jullie van dit lichtgevend autobordje? Bestaat ook in spiegelschrift.
Afbeelding

http://www.brandweershop.be/Webshop.asp?product=625724
Giejens

Berichtdoor Tom Clancy » 19 nov 2010, 09:52

Ik woon in ons korps als een van de versten van de kazerne. Ik heb op mijn voertuig geen stickers, ik heb op mijn voertuig geen brandweerplaatje achter mijn raam, ik heb op mijn voertuig geen zwaailicht, ik heb op mijn voertuig geen bordjes met brand weer op, ik heb op of in mijn voertuig geen atributen waarmee ik wil sttoefen naar de mensen van "kijk ik ben brandweerman". Toch ben ik bij elke interventie mee als er een oproep binnen komt. Nooit met de 1e pompwagen, maar daarvoor zijn er nu eenmaal anderen die dichter bij de kazerne wonen. Moet ik mezelf en nog meer anderen in gevaar gaan brengen? Neen. Het gaat, het is enkel je eigen ingesteldheid die bepaald hoe je naar de kazerne rijdt. En de mijn werkt even goed.
Tom Clancy

Berichtdoor SgtSafke » 22 nov 2010, 22:24

Jij bent dan een gelukkig brandweerman, de meeste korpsen werken ondertussen al met ploegen van permanentie, en als je dan ver woont val je gewoon uit de boot.
Alles wat ik hier post berust enkel op mijn persoonlijke mening.
Interventies regio Kortrijk, Roeselare, Menen en Ieper SMS 0477/840141
SgtSafke
Moderator
Moderator

Berichtdoor gilberto blanco » 24 nov 2010, 13:25

aan SgtSafke: dit lijkt me een heel zwakke uitleg en denk niet dat dit een aanvaardbare reden is om jezelf en anderen in gevaar te brengen door (zoals velen) roekeloos te gaan rijden....
gilberto blanco

Berichtdoor SgtSafke » 30 nov 2010, 08:36

gilberto blanco schreef:aan SgtSafke: dit lijkt me een heel zwakke uitleg en denk niet dat dit een aanvaardbare reden is om jezelf en anderen in gevaar te brengen door (zoals velen) roekeloos te gaan rijden....

Ik heb hier nergens gezegd dat ik roekeloos naar de kazerne rij, alleen dat ik er ver vanaf woon en dat ik nogal dikwijls uit de boot val.
Alles wat ik hier post berust enkel op mijn persoonlijke mening.
Interventies regio Kortrijk, Roeselare, Menen en Ieper SMS 0477/840141
SgtSafke
Moderator
Moderator

Vorige

Keer terug naar Voor u gelezen...